Zinek a rakovina

Zinek je důležitý v prevenci rakoviny úst

8. 2. 2005. Osobám s vysokým rizikem vzniku rakoviny úst nebo jícnu svítá naděje na dobrou prevenci. Odborníci z americké Philadelphie totiž prokázali, že právě minerální kov zinek, obsažený například v dýňových semenech, červeném mase či mořských plodech, snižuje riziko vzniku nádorového bujení v ústech či jícnu.
 

"Podávali jsme orální cestou zinek krysám s nedostatkem tohoto minerálu. Tím jsme dokázali u většiny z nich odvrátit rozvoj nádorů jazyku a jícnu," prohlásila doktorka Louise Fongová z Univerzity Thomase Jeffersona.

 
Již v roce 2002 doktorka Fongová uskutečnila výzkum, na jehož základě prokázala, že krysy s nedostatkem zinku jsou často postiženy nádorem jícnu. Proto se odborníci domnívali, že zinek může mít silné preventivní účinky v případě rakoviny úst a jícnu.
 
Ve Spojených státech amerických přijímá potravu s nedostatečným množstvím zinku deset procent z celkové populace, a podle doktorky Fonogové právě jen ve Spojených státech umírá ročně na rakovinu úst a jícnu třináct tisíc lidí.
 
V rozvojových zemích světa pak chybí zinek v potravě až dvou miliard lidí. Lékaři v tamních oblastech hovoří dokonce o epidemii rakoviny úst a jícnu. Zvýšení obsahu zinku v potravě těchto lidí by pomohlo tuto situaci zlepšit.
 
Zdroj: Plus
Váš košík

Košík je prázdný

Novinky

„Díky novému výzkumu se stříbro stává zázrakem moderní medicíny. Antibiotika dokáží zabít přibližně půl tuctu různých chorobných organismů, stříbro je schopno zničit až 650 a to bez negativní reakce organismu Více info najdete ZDE

Odběr novinek

Získejte informace o novinkách a probíhajících akcích!

www.biostribro.cz na facebooku!

Anketa

Pomohlo vám koloidní stříbro při nemocech jako jsou, rýma, chřipka, nachlazení, angína a jiná např. zánětlivá onemocnění?

Celkem hlasů: 11948